Všeobecné obchodné podmienky
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných
strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim,
ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky
elektronického obchodu prevádzkovaného na web stránke www.gorillasports.sk.
Kontaktné údaje predávajúceho:
GorillaSports, s.r.o.
Bazová 118
90025 Chorvátsky Grob časť
Čierna Voda
IČO: 51727544
DIČ: 2120856001
IČ DPH: SK2120856001
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre
Bratislavský kraj
Prievozská 32, P. O. BOX č.
5, 820 07 Bratislava 27
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72,
02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-%20staznosti-navrhov-%20a-ziadosti.soi
1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia
kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že
predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú
podmienky odlišné od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi
úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.)
2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných
podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu
poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar
dodávaný, alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe
ich dohody.
3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej
hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a
nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie
platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú
na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred
zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných
právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje
právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2. SPOSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme
vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke www.gorillasports.sk,
ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný
prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za
podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
2. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o
tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia
objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru
a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a
údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach,
spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v
obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
3. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej
alebo písomnej podobe kupujúcemu.
4. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným
spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných
informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a
iných podmienok tak, že:
a.
o hlavných
vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému
prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
b.
o obchodnom
mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
c.
o telefónnom
čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt
kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu,
ak ich má, informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
d.
o adrese
predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby,
podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
e.
o celkovej
cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných
daní alebo, ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane
určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie,
poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno
určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
f.
o platobných
podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje
dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a
vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v
príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
g.
o informácii o
práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných
a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
h.
o poskytnutí
formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol
samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho
i.
o informácii,
že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením
tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ,,Zákon o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku″), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj
náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
j.
o povinnosti
kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10
ods. 5Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi
od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4
ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
k.
o
okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy
informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
l.
o poučení o
zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623
Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
m. o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo
predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho
zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o
existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji
tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na
príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
5. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných
poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.4. písm. e) týchto obchodných a
reklamačných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.4.
písm. i) týchto obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný
tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
1. Predávajúci je povinný:
I.
dodať na
základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom
množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom
potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
II.
zabezpečiť,
aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
III.
bezodkladne po
uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť
kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad
prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v
bode 2.4. vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
IV.
odovzdať
kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady
predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný
list, dodací list, daňový doklad).
2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od
kupujúceho za dodaný tovar.
3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný
predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo
určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu
cenu, je predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť
pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od
kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o
odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním
určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci v
primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani neodstúpi
od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je
povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je
povinnosť zaplatiť cenu.
2. Kupujúci je povinný:
I.
prevziať
objednaný a dodaný tovar,
II.
zaplatiť
predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru,
III.
potvrdiť v
dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej
osoby.
3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
5. DODACIE PODMIENKY
1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri
každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu.
2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci
je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa
uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v
lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej
dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej
primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred
uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Váha, rozmery a
ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných
písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o
± 1% z uvedenej hodnoty.
5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo
jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve
alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“).
Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim
alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej
zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový
rozsah“).
6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom
rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar
prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie
tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní
tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť
predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a
prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa
rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou
splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a
doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim.
7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti
kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez
predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7
dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na
uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o
neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal
ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia
existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu
vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí
zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného
predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou
alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u
predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať
dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu znáša predávajúci.
9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote
uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote
14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na
bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. KÚPNA CENA
1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a
kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len ,,kúpna cena″). Ak je
kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za
identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania
objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s
informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh
predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne
potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej
zmluvy.
2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov
na doručenie tovaru v hotovosti, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo
bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky
alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným
prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na
účet predávajúceho.
4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar
v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do
momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení
kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie
tovaru kupujúcemu.
6. Náklady spojené s montážou a vynesením tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej
cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
7. Spôsob platby:
a.
v hotovosti
pri osobnom prevzatí tovaru na odbernom mieste v Trnave,
b.
online
platobnou kartou - CardPay Tatrabanka,
c.
platba na
dobierku (spoplatnená 1,00 €/podľa aktuálnej sadzby/cenníka),
d.
online cez
službu Paypal
8. Ak si kupujúci zvolí spôsob platby online platobnou kartou, po vyplnení
fakturačných a dodacích údajov a odoslaní objednávky, môže vykonať úhradu
kliknutím na „potvrdiť objednávku“, kde ho eshop presmeruje do zabezpečeného
rozhrania Tatra banky.
9. Platba na dobierku - kupujúci vykoná úhradu za objednaný tovar alebo
služby priamo kuriérovi pri preberaní tovaru. Poplatok za takto zrealizovanú
platbu je 1€ navyše k poplatku za dopravu podľa aktuálneho cenníka.
10. Platba online banking - CardPay - kupujúci má možnosť po zvolení
spôsobu platby CardPay – Tatrabanka a potvrdení objednávky zaplatiť kartou cez
zabezpečené rozhranie Tatrabanky kde bude automaticky presmerovaní.
11. Daňový doklad s vyčíslením kúpnej ceny a DPH (v prípade platby spôsobom
uvedeným v bode 7 písm. b/ až e/ týchto obchodných podmienok) obdrží kupujúci v
elektronickej podobe - prostredníctvom e-mailu najneskôr v čase expedovania
zásielky. V prípade potreby Vám na požiadanie dodáme originálny daňový doklad
zaslaný prostredníctvom Slovenskej pošty.
7. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za tovar.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci
alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo
od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v
čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar
neprevezme.
8. REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKE, REKLAMÁCIE)
1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo
ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezzávadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa
tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru
alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre
opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne
užívať.
5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu
z ceny tovaru.
6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust.
§ 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka
(bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred
odoslaním objednávky.
7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a
kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby.
Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný
servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci
bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z
. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon")
v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a
kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu
tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca,
dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u
predávajúceho.
11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí
tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho
uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Reklamačný formulár“) napr. vo forme
vyplneného formulára REKLAMAČNÝ
FORMULÁR na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci
odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie
pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a
rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má
právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v
záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce
podmienky:
a.
doručenie
Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b.
doručenie
reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe,
13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia
podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a b) týchto reklamačných a obchodných
podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky
reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť
predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná
obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia
osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia
Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu
alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady
tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu
8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho
zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia
uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust.
§ 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný
bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe
rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623
Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná určiť
spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v
zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ
právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia
nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie
tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je
povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar
na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej
osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia
tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša
predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa
znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie
tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých
bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel
vedieť.
19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný
tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a.
ak ide o
zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru
a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto
reklamačných a obchodných podmienok,
b.
ak kupujúci
neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru
do konca záručnej doby tovaru,
c.
ak je vadou
tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d.
ak vada tovaru
vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou,
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e.
ak vada tovaru
vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o
tovar,
f.
ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého
používania tovaru,
g.
ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými
udalosťami,
h.
ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
i.
ak vada tovaru
vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou
elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
j.
ak vada tovaru
vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a.
odovzdaním
opraveného tovaru,
b.
výmenou
tovaru,
c.
vrátením
kúpnej ceny tovaru,
d.
vyplatením
primeranej zľavy z ceny tovaru,
e.
písomnou
výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f.
odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru.
22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby alebo elektronickou poštou prostredníctvom
e-mailu.
23. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a
zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad
o vybavení reklamácie.
24. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre
konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
25. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať
tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
26. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú
na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru
za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti
od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok nasledujúcim spôsobom:
a.
predávajúci
zabezpečí odstránenie vady, alebo
b.
predávajúci
vadný tovar vymení.
28. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa
bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť
reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
29. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac
krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných
vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady,
predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15.
týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a.
výmenou tovaru
za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
b.
v prípade, že
nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením
kúpnej ceny za tovar.
30. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac
krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných
vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady a
kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu
vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
parametrov.
31. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Reklamačnom
formulári a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto
reklamačných a obchodných podmienok.
32. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
33. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád
považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
34. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom,
ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa
bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok a bez ohľadu na výsledok
reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu
rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
35. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne
neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2
písm. a) Zákona
36. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@gorillasports.sk), ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015
Z.z. ARS subjektmi sú Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) a oprávnené právnické
osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. zapísané v zozname subjektov alternatívneho
riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam
je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk).
Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho
riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z
37. Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov
online ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí
si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/
. Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní
elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť
dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov
online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej
sťažnosti.
38. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a
predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. OSPBNÉ ÚDAJE A ICH OCHRANA
1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou
je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou
osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné
údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke
elektronického obchodu v časti ,,Môj účet - Osobné údaje“.
4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10 ods. 3 písm.
b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci
ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné
údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie
osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných
vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na
plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných
strán.
5. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho
zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ
osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach.
7. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto
obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje vždy osobitne
na základe súhlasu kupujúceho a zároveň zabezpečí, aby sa tieto osobné údaje spracúvali
a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a
nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané za účelom plnenia
kúpnej zmluvy.
8. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto reklamačných
a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných
údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania zabezpečí
bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním
osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas
zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim
predávajúcemu.
9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka
pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným,
zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
a.
svoje
identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných
podmienok,
b.
identifikačné
údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný
tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
c.
účel
spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi
predávajúcim a kupujúcim,
d.
že bude
spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého
bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou
osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu
a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
e.
že požadované
osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
10. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s
dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne
záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje,
že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou
odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej
predávajúcemu.
11. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho
vyžadovať
a.
potvrdenie, či
sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
b.
účel
spracúvania osobných údajov,
c.
vo všeobecne
zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom
systéme a o jeho stave v rozsahu:
I.
identifikačné
údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
II.
identifikačné
údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných
údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,
d.
vo všeobecne
zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné
údaje na spracúvanie,
e.
vo všeobecne
zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f.
doplňujúce
informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania
osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom
chránených záujmov v rozsahu najmä
I.
poučenie o
dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak
predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa
§ 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť
poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu
Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto
povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné
údaje,
II.
informácie o
tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
poskytnuté,
III.
okruh
príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje
sprístupnené,
IV.
formu
zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
V.
tretie
krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční
prenos osobných údajov,
g.
opravu jeho
nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania,
h.
likvidáciu
jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom
spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich
vrátenie,
i.
likvidáciu
jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu
ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.
j.
kupujúci na
základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
I.
spracúvaniu
jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na
účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
II.
využívaniu
osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v
poštovom styku, alebo
III.
poskytovaniu
osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10
ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo
predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených
záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním
osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že
námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých
spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať
ihneď, ako to okolnosti dovolia.
14. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie
odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa
rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný
dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného
spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o
preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy
spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to
tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba;
o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v
lehote podľa ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo
iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia
na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných
vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie,
ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy
prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
15. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti
vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto
zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne
najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
16. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú,
môže podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný
zástupca.
17. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto
čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám
kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od
prijatia žiadosti alebo požiadavky.
18. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ predávajúci
bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu na ochranu osobných údajov.
19. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. § 15 ods. 1
písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa
predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené
nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:
· GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., IČO: 36
624 942, so sídlom č. 1039, 962 33 Budča, zapísanej v Obchodnom registri
Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka číslo 9084/S
· 123Kurier, s. r. o., IČO: 46 598 863, so sídlom
Tomanoczyho 378, 02743 Nižná, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu
Žilina, oddiel Sro, vložka číslo 57023/L
10. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
a) Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti
vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru,
alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve
prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu
splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov
vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej
týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke,
predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a
zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak
kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto
reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu
už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
b)Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez
udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku“)
v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa
uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického
obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne
splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku.
c)Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí
tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v
klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy,
vlastností a funkčnosti tovaru.
d)Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň,
keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky
časti objednaného tovaru, alebo ak sa
I.
tovary
objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia
tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
II.
dodáva tovar
pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného
dielu alebo posledného kusu,
III.
na základe
zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia
prvého dodaného tovaru.
IV.
Kupujúci môže
odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
V.
Odstúpenie od
zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim
pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom
trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok ODSTÚPNIE OD
ZMLUVY. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak
oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v
posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku.
VI.
Odstúpenie od
kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od
kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie,
najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
VII.
Ak kupujúci
odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva
súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je
možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením
doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3,
ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny
za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému
poskytnutiu služby.
VIII.
Kupujúci je
povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa
odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla
prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa
prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
IX.
Kupujúci je
povinný doručiť predávajúcemu kompletný tovar vrátane kompletnej dokumentácie,
návodu na použitie, záručného listu, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom
obale a nepoužívaný.
11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto
obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo
kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby.
12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci
súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods.
1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá
za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o
práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým
spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim
nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto
súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar,
ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť
predávajúcemu: 1. hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. §
457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške 2. náklady, ktoré vznikli
predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu
kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.
16. Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných
podmienok uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou
cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy. 1. V súlade
s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci
nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
17. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa
a.
predaj tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený,
b.
predaj
zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal
rozbalil,
c.
poskytovanie
elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy.
d.
predaj tovaru,
ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho
kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné
uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného
úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.
18. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne
neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2
písm. a) Zákona.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1.
V prípade, ak
je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať
písomnú formu.
2.
Zmluvné strany
sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových
správ.
3.
Na vzťahy
neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné
ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení.